İç Mekan Tasarımı I. Sınıf Öğrencileri İle Yapılan "Park Temalı" Workshop" Etkinliği

"Hayalimdeki Park"

İlkokul çocuklarının hayal güçlerini harekete geçirmek, tasarım becerilerini geliştirmek ve eğlenceli bir öğrenme deneyimi sunmak için “PARK TEMALI” bir workshop yapılmıştır.

Hedef Kitle: İlkokul 3. ve 4. sınıf öğrencileri ve İç Mekân Tasarımı Programı 1. Sınıf öğrencileri
Amaç:

  • Çocukların yaratıcılıklarını teşvik etmek
  • Temel tasarım prensiplerini öğretmek
  • Takım çalışması ve problem çözme becerilerini geliştirmek
  • Eğlenerek öğrenmelerini sağlamak

Workshop Süresi: 2-3 saat
Yer: Okulun uygun bir sınıfı

Workshop

1. Bölüm: Tanışma ve Isınma (15 Dakika)

  • Tanışma Oyunları: Çocukların İç Mekân Tasarımı Pr. Öğrencilerine ile tanışması ve rahatlaması için kısa bir oyun (Örneğin; İsim söyleme vb. oyunu).
  • Parklar Hakkında Sohbet: Çocuklara "En sevdiğiniz park neresi?", "Bir parkta ne olmalı?" gibi sorular sorularak fikirlerini paylaşmaları sağlanmıştır.

. Bölüm: Park Tasarımına Giriş (30 Dakika)

  • Park Unsurlarını Tanıtma: Çocuklara parkta bulunabilecek alanlar ve öğeler hakkında kısa bir sunum yapılmıştır (Örneğin; oyun alanları, yürüyüş yolları, dinlenme alanları, yeşil alanlar vb.).
  • Mini İlham Köşesi: Çeşitli park fotoğrafları gösterilerek çocuklara ilham verilmiştir.

3. Bölüm: Tasarım Süreci (1-1.5 Saat)

A. Bireysel Çizim ve Hayal Kurma (30 Dakika):

  • Her çocuğa bir kâğıt ve renkli kalemler verilmiştir.
  • Çocuklardan "Hayalinizdeki park nasıl olurdu?" sorusuna cevap olarak kendi park tasarımlarını çizmelerini istenmiştir.

B. Grup Çalışması ve Maket Yapımı (45 Dakika):

  • Çocuklar küçük gruplara ayrılmış ve her gruptan ortak bir park tasarımı yapılması istenmiştir.
  • Tasarım için renkli karton, pipet, oyun hamuru, maket çubukları, kâğıt gibi malzemeler verilmiştir.
  • Grupların birlikte çalışarak hayallerindeki parkın 3 Boyutlu maketinin yapılması istenilmiştir.

4. Bölüm: Sunum ve Kapanış (30 Dakika)

  • Grupların Sunumu: Her grup, yaptığı park maketini diğerlerine sunmuştur.
  • Geri Bildirim: Eğlenceli ve yapıcı bir şekilde her tasarımı değerlendirilip, çocukların birbirlerini alkışlaması sağlanmıştır.
  • Katılım Sertifikası: Workshop sonunda her çocuğa bir "Park Tasarımcısı" katılım sertifikası verilmiştir.

İç Mekan Tasarımı-II dersi kapsamında yapılan ilkokul ziyareti